Sidor

måndag 21 oktober 2013

Vattkoppor

Idag klockan 11 ringde de till mig på jobbet. Klara-Fina hade fått vattkoppor. Jag fick någon märklig ambivalent känsla i kroppen. Jag fick vattkoppor som 15-åring med massa kliande koppor överallt. Vi fick täcka över speglarna hemma för jag grät när jag såg hur jag såg ut. Och det gjorde så ont.
Därför bestämde jag mig för att Klara-Fina skulle få vattkoppor tidigt i livet, då det inte brukar bli så jobbigt. 7 gånger har vi försökt få henne smittad, men hon har verkat bara immun. Nu är hon lite ledsen, för det kom lite olägligt. Friendsvecka på skolan med spännande mat, disco och förfest med bästa kompisarna på fredag. Äventyrsbadet i Växjö med tvillingarna under lovet och kanske ligger vår egna Halloweenfest även den i farozonen.
Jag hämtade henne från skolan, ingen av oss hade ätit, så vi köpte lite sushi. Vi passade på att hyra 3 blu ray och köpa lite lösgodis också.
Än så länge är plitor bara fem stycken och den nya sprayen verkar vara effektfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar