Sidor

onsdag 23 oktober 2013

Maja, migrän och Mozes

Sedan Maja dog precis i slutet av juli har jag bara haft två helt migränfria dagar. Jag klarar att jobba, oftast utan medicin, men på vägen hem kommer det.
Jag har ju inte hunnit bearbeta den sorgen, eftersom all kraft har gått åt att få Mozes frisk. Nu när han börjar bli helt frisk, börjar det kanske bli dags för mig att processa min sorg efter Maja. Men jag har så oerhört svårt att inse att jag aldrig kommer träffa henne igen och jag saknar henne mer än vad jag trodde var möjligt. Min älskade älskade Maja.
Min enda tröst är att i sommar ska jag ha en kull valpar, som blir hennes barnbarn och minst en av dem kommer stanna här hos oss i Buskelund. Fast Maja var en "once in a lifetime" och hon var min allra bästa vän. Så ersättas kan hon inte,  men hennes barnbarn kanske har lite.likhet med sin mormor och säkerligen.en.stor del egen charm.

Förutom att migränen håller på att förgöra mig, så har jag extremt dåligt immunförsvar. För att råda bot på dessa båda har jag pratat med duktiga personer på apotek, hälsokost och inom friskvård. Det har resulterat i vitamintillskott som alla ska samverka på bästa sätt. Men de är så många att det känns som en mindre frukost.

En ny apparat som masserar har inhandlats, så jag kan få zonterapi varje kväll. Klara-Fina och jag turas pm att få fötterna masserade och jag tror det är absoluta bästa köpet 2013.

Mozpoz mår bättre och är pigg och glad.  Med all sannolikhet hade han bara ren otur som fick sin lunginflammation och att den blev så svår. Jag har under senaste månaden varit i kontakt med andra, vars hundar också fått svår lunginflammation. Alla har det gemensamt att det bara slog till, några har blivit helt friska, någon har dött och de allra flesta är på väg att återhämta sig. Många av dem hade dock mycket tydligare tecken på lunginflammationen än Mozes. Det förklarar veterinären med att Mozes var i riktigt bra kondition då han blev sjuk.

Nu handlar det för hans del att bygga upp muskler och kondition, sakta. Vi får vara försiktiga så han inte överanstränger sig. Hjärnan vill nog mer än kroppen klarar av just nu. Det är dessutom absolut förbud mot bad i kallt vatten tills juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar