Sidor

lördag 19 oktober 2013

Kakan med kakor

Idag är jag sängliggande i feber. Säkert samma infektion som Klara-Fina hade tidigare i veckan. Vi var bjudna till dop idag och present skulle inhandlas dessutom. Jag fick skriva instruktioner till pappa om vad som skulle inhandlas och var och skicka med Klara-Fina som smakråd. De lyckades över förväntan och kom till och med hem med strumpbyxor till Finan i rätt storlek (det stod visserligen på lappen, men ändå). Sen fick KF springa och hämta allt pysselmaterial som behövdes till ett fint kort som pysslades ihop i sängen.
Pappa hämtade sedan min finklädda dotter och de åkte till dopet.
Nu kom KF hem från dopet (som varit jättefint med musik) och min kusin hade packat ner en påse kakor till mig. Så otroligt gulligt! Eftersom jag själv inte kan baka, uppskattar jag verkligen hembakat. Och dessa kakor var verkligen.fantastiska. För första gången o mitt liv fattar jag vad sockerkaka handlar om. Den hann ätas upp innan jag kom på att jag skulle fotografera allt. Tack pappa för hjälpen med Kakan* idag och tack Tiina för de goa kakorna.

*Kakan är Klara-Finas smeknamn i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar