Sidor

måndag 5 september 2011

Tysta leken börjar nu

Efter en hel natts hostande hade jag knappt någon röst kvar i morse. När jag väl kom fram till jobbet fanns den inte kvar där alls. Jag antar att mina kollegor tyckte det var rätt skönt. Dessutom var det ett fantastiskt pedagogiskt knep att gå in i ett klassrum helt tyst och skiva på tavlan att jag inte kunde prata och sedan instruktionerna för lektionen. Alla elever var så tysta, effektiva och ambitiösa idag att jag tror jag kommer tappa rösten fler gånger.

Polisen hann stänga innan jag slutade jobbet, men jag ska försöka hinna hämta telefonen imorgon. Så skönt det ska bli med en telefon igen, för att inte tala om kameran. Vi har ju en ny familjemedlem som borde dokumenteras och ppresenteras. Hon heter Ofelia, är en rysligt söt hittekatt som vi inte alls hade tänkt behålla.

Ikväll har Klara-Fina, jag och alla våra djur (numera fem till antalet) legat i sängen och tittat på Idol på tv4-play. Klara-Fina gillar programmet och det är tydligen en riktig snackis på skolan. Själv tänkte jag mest på hur mycket det behövs städas när man haft fem djur i sängen. Någon dag ska jag skaffa mig ett husdjursfritt sovrum. Någon dag... Men inte idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar