Sidor

söndag 4 september 2011

Längtan

Det absoluta värsta med att ha feber och vara sängliggande är att jag surfar runt på nätet och kollar på valpar, labradorvalpar. Nu har jag hittat två som jag verkligen skulle vilja ha. En svart, där jag är överförtjust i stamtavlan och har kollat länge på pappan. Mamman är också riktigt fin och verkar vara precis den typ av hund jag vill ha. Den andra är en leveransklar mörk foxröd hane. Han är sååå söt.

Hur kommer det sig att jag kan hitta dessa pärlor nu? Nu kan jag ju inte ha någon valp. Jag måste bli lite piggare och friskare innan jag vågar mig på det äventyret. Dessutom måste jag lyckas övertala mamma att vilja vara dagmatte till en valp till.

Fast jag vet att det i nuläget inte är möjligt, så önskar jag att jag kunde ta hem båda två. Och som en person sa till mig förra månaden, finns det något bättre sätt att bli pigg och frisk på, än en ny ung lovande valp...?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar