Sidor

tisdag 6 september 2011

Enough is enough

Igår fick jag migrän - igen. När jag insåg att min nye kollega inte har träffat mig utan migrän eller känning av migrän, så fick jag nog. Nu har jag missat för många roliga (och tråkiga) saker och legat utslagen i sängen en gång för mycket. Idag börjar mitt migränfria liv. Man ska ju sikta högt... Hur det ska gå till är jag inte helt säker på, jag har ju liksom redan testat allt. Jag tänker på den där radioreklamen om hjärnforskning, där de berättar om kvinnan som inte kan gå till jobbet för att hon har migrän hälften av alla dagar. Oftast kommer min migrän efter jobbet och däckar mig fullständigt. Bra på ett sätt eftersom jag inte mister så mycket av inkomsten, men den sabbar hela mitt sociala liv. Fast nu ska det som sagt bli ändring, jag tror jag ska börja med att vara käck och glad hela dagen. En positiv inställning löser allt (AJ, det går emot hela min natur att bara skriva det). Men håret är kammat och dygnsurt igen efter regnet (jag ska ju vara positiv och käck), frukosten uppäten, kläderna fixade och jag har än tid på mig. Jag ska nog sminka mig och på så vis markera mitt nya glada, positiva och MIGRÄNFRIA liv!  

På tal om morgonen så steg jag upp en timme tidigare än vanligt. Jag har varit ute och gått en riktigt lång runda med hundarna i värsta blåsten och ösregnet. Idag ska de nämligen få stanna hemma. Maja löper och Mozes är så lugn och cool, här hemma vill säga. Hos mamma där ytterligare två tikar löper har han börjat stressa upp sig rejält och det vill jag inte utsätta mamma för. Mamma har nog heller ingen lust att bli utsatt för tre löpande och mycket villiga tikar och fyra väldigt fertila hanar som har en tendens att dra igång varandra. Idag får hundarna således vara hemma, men i fortsättningen av löpet kommer de att vara hos en god vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar