Sidor

onsdag 19 mars 2014

Läser just nu; Mad about the boy & Hungesrspelen

Jag läser inte skönlitteratur längre. Med ett examensarbete och 452 böcker och 157 artiklar att läsa (ja, mamma, kanske något överdrivet - men det är så det känns) så orkar jag inte läsa längre. Först trodde jag att jag skulle gå under. Sen kom jag på den briljanta idén; ljudbok. Jag har lyssnat på Hungesrspelen 1 & 2 och är helt förtrollad av denna nya värd och den styrka, rättvisepatos och kämparglöd som finns i böckerna. Jag hoppas jag får tag på 3:an snart, för jag blir smått desperat över att inte få veta vad som händer, samtidigt som jag aldrig vill att de ska ta slut.
Idag skaffade jag mig Storytel ihopp om att hitta 3:an där. Det gjorde jag inte. Inte heller gick det att spela via FM-mottagaren, så jag var tvungen att använda hörlurar.
Däremot hittade jag en annan efterlängtad 3:a. Nämligen Bridget Jones. Att författaren Fielding mördat min drömman kommer jag aldrig att förlåta henne för. Marc Darcy borde fått fortsätta leva och hur kul blir det att se filmen utan Colin Firth?
När jag väl kom över tragedin av Mr Darcy's död, började jag småskratta, för att sedan skratta hysteriskt, för att slutligen ha riktitt ont i magen av skratt. Bridget Jones är utan tvekan betydligt mer neurotisk än jag, jag verkar helt stabil i jämförelse. Men när det kommer till att dejta verkar vi vara tvillingsjälar (tyvärr). Ju mer jag skrattar åt Bridget, desto mer inser jag att jag aldrig i hela mitt liv ska gå på någon mer dejt. Även om det är sååå kul att höra någon annans fatala, katastrofala och ödesdigra dejtmisstag, så är det betydligt mindre roligt att utföra dem själv. Då deltar jag hellre i Hungesrspelen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar