Sidor

lördag 1 september 2012

Ovälkommet besök

Det kom en man precis med en halvt hysterisk flat och som helt utan betänkligheter släppte hunden lös. Maja som var upptagen med att gräva, ville inte bli störd av en stressad unghund och fräste ifrån direkt. Mozes visade ett under av tålamod och ignorans, allt för subtila signaler för unghunden. Mitt tålamod tog slut när den andre, betydligt yngre hunden började rida på Mozes. Hans husse försökte sedan koppla sin hund, troligen mer pga mitt humör än hundens uppförande. Hunden ville inte alls bli kopplad och fortsatte springa runt som en galning. Jag fick säga till Mozes att sätta sug vid mig för att han skulle slippa flatten. Till slut fick husse tag på sin hund, kopplade honom och föll pladask - hunden drog omkull honom, varpå husse säger att flattar börjar inte lyda förrän de är tre år.
Mozes låg lugnt vid min sida, Maja grävde och jag tänkte att det var då tur att det är labradorer jag har. De föds ju lydiga...


1 kommentar:

  1. Haha, den hade Nelson inte hört, att labbar föds lydiga :-p

    SvaraRadera