Sidor

torsdag 16 februari 2012

Gårdagens hjältar

Igår morse hade det snöat rejält och jag borde försiktigt ut från grusvägen till 70-vägen nedanför huset. Samtidigt som jag svängde gled vi sakta sakta ner mot diket och där hamnade vi förstås. Helt oskadda, men både stressade och aningens obekväma med situationen fick jag ringa Catrin och fråga om hon kunde hämta upp oss och verkstaden om de kunde hämta upp bilen. Medan jag satte upp varningstriangeln kon Klara-Finas pappa körandes förbi och tog henne till skolan. Av ytterligare sju bilar dom körde förbi erbjöd


s



ig fyra sin hjälp.

Catrin hämtade upp mig och vi lämnade hundarna hos mamma. Som tur är jobbar Catrin bara ett par kilometer från min arbetsplats då jag fick skjuts ända till jobbet. Tusen tack! Tack också till kollegan som körde hem mig, mamma som skjutsade både mig och hundarna och verkstaden som tog hand om bilen. Tyvärr klarade de inte att dra upp den, det var ren is på vägen och de tvingades ringa AA. Nu har de



bytt däck, batteri,



bromsljus och servat den. Jag är då tacksam för all



hjälp och



framförallt för att ingen blev skadad, men bävar så smått för räkningen...



Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar