Sidor

fredag 10 februari 2012

Flying high

För 7 år sedan föddes min älskade dotter. Jag hade lovat henne att köpa nya fina klackaskor till balen hon ska ha imorgon. Men min vidrige migrän ställde till det och jag har legat helt overksam medan hundarna (läs Coco med hjälp av Mozes) har demolerat huset. Finas pappa var snäll och åkte till stan och köpte skor. Han blir inte alls bevekad av hennes blåa blick, så skorna blev visserligen glitter, men helt utan klack. Jag är väldigt nöjd med det köpet, för jag avskyr klack på barn, men har svårt att stå emot hennes vädjan.

Men trots den vidrige migränen kunde jag inte vara utan min dotter på hennes födelsedag. Jocke kom hit med henne och jag tog några extra smärtstillande. Vi har pysslat 24 godispåsar, guldiga bokstäver, förkläde och hätta till betjänterna (Catharina och jag) och kungakrona till födelsebarnens stolar.

Till bakbuffen fuskade jag. Jag köpte 3 färdiga rulltårtor som jag skurit upp i bitar. De har alla fått olika topping. En med grädde och krossade maränger, en med rosensocker och osttopping och en med nutella och smält choklad. Sedan har vi hoppar marshmallows i choklad och rullat i strössel. Vi gjorde också cake pops, som jag tror blir riktigt populära och sist men inte minst 60 mariekex med olika rullning och topping. Imorgon ska jag pimpa den rosa overksam jag vakade i måndags. Jag vet att Finas farmor har bakat och hennes pappa samt familjen Fohlin. Jag trodde kakbuffe för en skolklass skulle bli lättare än att göra tårta. Jag trodde fel. Dessutom kan jag inte baka. Det dom ser så lätt ut på bakbloggarna visade dig vara grymt svårt. Strössel för över 200 kr har jag använt för att dölja alla misstag.

Men min älskade dotter var grymt nöjd. Hon har alltid velat baka med mig och nu har vi gjort det. Vad hon inte vet är att det aldrig kommer hända igen.

Bilder kommer imorgon, både på min 7-åring och kakbuffen.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar