Sidor

tisdag 18 februari 2014

Sälolja

Mozes har aldrig haft sån där fantastisk päls som mina urställningslabbar hade. Men nu i höstas var den hemsk. Han var i fällning, grådaskig och kala fläckar på halsen. Svansen såg ut som en riktig råttsvans. Av kunnigt folk fick jag tips om sälolja, som innehåller tre olika Omega3, som hundar behöver (nästintill alla fiskoljor innehåller bara två av dessa). Vi köpte sälolja och har gett honom det varje dag och vilken skillnad på pälsen!
Det här kortet tog jag när han ligger och sover i sängen bredvid mig. Men till.och med på kortet ser man att han har fått en riktig svans. Och lockarna, de betyder att underullen nu växer så det knakar och han skiner som en diamant.
Så allt hade varit frid och fröjd om EU nu inte hade stoppat all import av sälolja för försäljning. Jag är medveten om.att säljakt inte är populärt i Sverige. Högst klagar de som köper billigaste äggen och kycklingen och dansk gris.
Nu ska Klara-Fina i påsk till Norge för att åka skidor, då ska hon få handla lite sälolja till mig! För det finns faktiskt företag som producerar denna olja på så etiskt sätt som möjligt. Och den gör underverk för hundars päls och välmående!

Bilden.är uppochner och jag kan tyvärr inte ändra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar