Sidor

lördag 2 mars 2013

Fixa vår

I morse hörde jag hur fåglarna sjöng och ute i skogen var det nästan helt snöfritt. Så jag passade på att köpa tidningen Fixa vår och ska nu drömma mig bort till varmare och ljusare tider.
För hundarnas del innebär våren jaktprov, åtminstone för Mozes. Vi.är inne i en uppbyggnadsperiod för hans del, som innebär långa och tuffa träningspass. Idag började vi med några markeringar med tennisbollar och sedan fick Mozes ta ett stort sök med många dummisar, tillsammans med Maja och Lycka. Maja var den som imponerade mest på mig. Precis som sin mamma Moa, missade hon inte en enda vittring och hämtade in dummisar i snabbare takt än de unga och betydligt snabbare förmågorna. Mozes fick avsluta med ett närsök på tre dummisar. Några timmar senare la jag ut fyra dummisar på ett stort sök. Lycka & Mozes fick ta två var. De fick verkligen slita för dessa båda dummisar och jag var mycket nöjd med dem båda. Under tiden fick Maja ta lite markeringar.
Med två nöjda hundar ska jag nu landa i soffan med en lyckad kladdkaka.och min tidning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar